community manager
Responsabilités
- vous fédérez et animez les communautés sur l’ensemble des médias sociaux
- vous tissez des partenariats avec des leaders d’opinion
- vous collaborez avec les différents départements de Bethesda pour faire remonter les retours communautaires
Voir plus +21 - vous travaillez en collaboration avec le service client afin d’assurer une expérience optimale à nos joueurs
- vous préparez des plans d’actions, vous participez à l'élaboration de la stratégie digitale et médias sociaux
- maintain consistent presence and promote user-friendly environment on community message boards, social media, and within our online games
- the Community Manager will manage the day to day operational activities surrounding the reporting and administering of online communities for our games
- work closely with our client support in order to ensure an optimal experience for our players
- prepare action plans and participate in the elaboration of digital and social media strategies
- vous mesurez l’activité et réalisez des reportings qualitatifs/quantitatifs tout en proposant des recommandations
- generate reports regarding the online community and customer reviews; analyze the results
- vous serez amené à tester en amont de la sortie nos jeux et à partager vos retours avec les équipes internes
- bring together, animate, and provide the necessary support to our communities on all social media
- identify the ambassadors of our games and create a privileged relationship with them
- participate in the weekly livestreams of Bethesda France
- create, localize, supervise, and edit social content destined to the French public
- help conduct private and public tests to gather community feedback that will help improve final product quality
- collaborate with internal departments to ensure that community feedback is addressed
- write, circulate, and highlight content on our platforms: interviews with developers, creation of content for our social media
- assist and oversee community channel pre and post launch and help foster and build community-generated content, forum discussions, downloads, and other interactions
- manage the community forums and supervise moderation, daily publications of content, and interactions with players
- measure the weekly activity and produce weekly quality/quantity reports, while adding recommendations
- assist with the company's involvement in trade shows, exhibitions, and other events
- collaborate with the different departments of Bethesda to circulate the community reports to our higher-ups
Exigences
- BS degree in Marketing, Communications, Public Relations or equivalent experience
- fluent in both English and French
- ability to provide clarity of understanding from a complexity of data with excellent problem-solving and analytic skills
Voir plus +27 - impeccable writing skills
- proficiency in social media and a distinct interest for the Bethesda Softworks games
- vous justifiez d’une très bonne maitrise des médias sociaux et d’un intérêt prononcé pour les jeux Bethesda Softworks
- strong analytical skills with the ability to present complex information in a simple format
- technical knowledge of online community platforms, systems and software
- strong understanding of popular social networking tools and trends
- vos capacités rédactionnelles sont irréprochables
- prior experience managing Facebook and Twitter pages, Twitch, forums, research, and others is a plus
- good product knowledge of the Bethesda portfolio
- doté de solides capacités d’analyse, votre esprit créatif et votre relationnel feront la différence
- degree qualified with at least one year of experience in Social Media and/or Community Management in the video game or entertainment industry
- vous avez l’esprit d’équipe et une très bonne capacité d’adaptation
- vous possédez une appétence pour les outils analytiques
- prior streaming experience is a plus
- streaming experience
- une sensibilité à l’achat media sur les réseaux sociaux est un plus
- knowledgeable on latest technologies and techniques used in building and maintaining successful gaming communities
- good team spirit and the capability to adapt
- de formation supérieure, vous justifiez de 2 à 3 ans d’expérience en Social Media et/ou Community Management dans l’industrie du jeu vidéo ou du divertissement
- 3+ years of community/social media experience in gaming industry or similar entertainment industries
- vous avez une connaissance des outils comme Adobe Photoshop, Adobe Premiere Pro, WordPress ou encore MailChimp
- drive to innovate community practices and bring community management to the next level
- vous connaissez les licences Bethesda
- ability to work collaboratively in a team environment
- proven history of maintaining and developing an online community
- une expérience de Streaming est un plus
- excellent written and verbal communication skills
mauvais classement - l'entreprise a reçu de mauvaises notes
Salaire dans d'autres entreprises sur le poste community manager
Freelance.com | 7000 € | 2750 € 7000 € |
IMPALA | 4480 € | 2750 € 7000 € |
DeluPay | 3333 € | 2750 € 7000 € |
GROUPAMA GAN VIE | 3333 € | 2750 € 7000 € |
GROUPAMA GAN VIE | 3333 € | 2750 € 7000 € |
ORSYS | 3000 € | 2750 € 7000 € |
PRISMA MEDIA | 2916 € | 2750 € 7000 € |
DEPARTEMENT DE VENDEE | 2916 € | 2750 € 7000 € |
VILLE DE VILLEJUIF | 2800 € | 2750 € 7000 € |
KYLOTONN | 2750 € | 2750 € 7000 € |